III konkurs na granty dydaktyczne organizowany przez CSZ

W imieniu Dyrektora Centrum Studiów Zaawansowanych – prof. dra hab. Stanisława Janeczko informujemy, że przygotowujemy kolejny konkurs na granty dydaktyczne w Politechnice Warszawskiej. Wkrótce zamieścimy szczegółowe zasady III edycji programu, ale już teraz chcemy zachęcić do zapoznania się z możliwościami finansowania oraz oczekiwaniami jakie stawiamy całemu programowi.

W edycji III przewidziane są następujące możliwości finansowania:

  • unowocześnianie istniejących programów studiów (kierunków i specjalności), w szczególności w celu ich tematycznego powiązania z POB lub realizacji w interdyscyplinarnej formule międzywydziałowej lub międzyuczelnianej;
  • łączenie istniejących programów studiów oraz konsolidacja ich treści merytorycznych;
  • tworzenie i uruchamianie interdyscyplinarnych zajęć dydaktycznych, w szczególności projektowych i  realizowanych hybrydowo, umożliwiające przedstawienie ich również w ofercie European Educational Pathways (Europejskich Ścieżek Kształcenia) w ramach programu ENHANCE;
  • opracowywanie i zastosowanie w praktyce innowacyjnych metod kształcenia opartych
    na pracy zespołowej i rozwiązywaniu problemów projektowych;
  • rozwój infrastruktury przez wprowadzenie unikatowych urządzeń dla potrzeb realizacji innowacyjnych zajęć dydaktycznych i/lub prowadzenia tych zajęć w formie hybrydowej;
  • wspomaganie mobilności studentów, w tym krótkoterminowych wyjazdów zagranicznych, dla potrzeb nowo tworzonych zajęć dydaktycznych, również w ramach działań European Educational Pathways (Europejskich Ścieżek Kształcenia) programu ENHANCE;
  • realizację zajęć dydaktycznych w PW przez nauczycieli zapraszanych z zagranicy.

 

Oczekiwania stawiane grantom:

  • unowocześnianie programów studiów, metod kształcenia i form realizacji zajęć oraz wdrażanie takich innowacji w procesie dydaktycznym;
  • restrukturyzacja i racjonalizacja oferty dydaktycznej Uczelni, również w celu zwiększenia umiędzynarodowienia tej oferty np. przez tworzenie i uruchamianie zajęć współprowadzonych przez nauczycieli akademickich PW i zagranicznych uczelni partnerskich;
  • zwiększanie szans rozwoju zawodowego dla wszystkich aktywnych nauczycieli akademickich;
  • stymulowanie wymiany dobrych praktyk dydaktycznych;
  • aktywizacja udziału studentów w zajęciach dydaktycznych;
  • podnoszenie jakości kształcenia przez promowanie indywidualnych ścieżek kształcenia, wprowadzanie nowoczesnych metod i form kształcenia oraz wprowadzanie nowych metod oceny osiągania efektów uczenia się.