III konkurs na granty dydaktyczne organizowany przez CSZ
W imieniu Dyrektora Centrum Studiów Zaawansowanych – prof. dra hab. Stanisława Janeczko informujemy, że przygotowujemy kolejny konkurs na granty dydaktyczne w Politechnice Warszawskiej. Wkrótce zamieścimy szczegółowe zasady III edycji programu, ale już teraz chcemy zachęcić do zapoznania się z możliwościami finansowania oraz oczekiwaniami jakie stawiamy całemu programowi.
W edycji III przewidziane są następujące możliwości finansowania:
- unowocześnianie istniejących programów studiów (kierunków i specjalności), w szczególności w celu ich tematycznego powiązania z POB lub realizacji w interdyscyplinarnej formule międzywydziałowej lub międzyuczelnianej;
- łączenie istniejących programów studiów oraz konsolidacja ich treści merytorycznych;
- tworzenie i uruchamianie interdyscyplinarnych zajęć dydaktycznych, w szczególności projektowych i realizowanych hybrydowo, umożliwiające przedstawienie ich również w ofercie European Educational Pathways (Europejskich Ścieżek Kształcenia) w ramach programu ENHANCE;
-
opracowywanie i zastosowanie w praktyce innowacyjnych metod kształcenia opartych
na pracy zespołowej i rozwiązywaniu problemów projektowych; - rozwój infrastruktury przez wprowadzenie unikatowych urządzeń dla potrzeb realizacji innowacyjnych zajęć dydaktycznych i/lub prowadzenia tych zajęć w formie hybrydowej;
- wspomaganie mobilności studentów, w tym krótkoterminowych wyjazdów zagranicznych, dla potrzeb nowo tworzonych zajęć dydaktycznych, również w ramach działań European Educational Pathways (Europejskich Ścieżek Kształcenia) programu ENHANCE;
- realizację zajęć dydaktycznych w PW przez nauczycieli zapraszanych z zagranicy.
Oczekiwania stawiane grantom:
- unowocześnianie programów studiów, metod kształcenia i form realizacji zajęć oraz wdrażanie takich innowacji w procesie dydaktycznym;
- restrukturyzacja i racjonalizacja oferty dydaktycznej Uczelni, również w celu zwiększenia umiędzynarodowienia tej oferty np. przez tworzenie i uruchamianie zajęć współprowadzonych przez nauczycieli akademickich PW i zagranicznych uczelni partnerskich;
- zwiększanie szans rozwoju zawodowego dla wszystkich aktywnych nauczycieli akademickich;
- stymulowanie wymiany dobrych praktyk dydaktycznych;
- aktywizacja udziału studentów w zajęciach dydaktycznych;
- podnoszenie jakości kształcenia przez promowanie indywidualnych ścieżek kształcenia, wprowadzanie nowoczesnych metod i form kształcenia oraz wprowadzanie nowych metod oceny osiągania efektów uczenia się.