Zaproszenie na Webinar Cambridge University Press: Open Research strategy

Zapraszamy na webinar organizowany przez Cambridge University Press, poświęcony rozwijającej się strategii Open Research. To doskonała okazja, by dowiedzieć się, jak jedno z wiodących wydawnictw naukowych na świecie wdraża zmiany, które mają wpływ na przyszłość publikacji naukowych – również w kontekście współpracy z uczelniami i bibliotekami.

Data: czwartek, 12 czerwca 2025
Godzina: 9:30–10:30 (czasu BST, czyli 10:30–11:30 czasu polskiego)
Forma: online (wymagana rejestracja)

Co w programie?

Eksperci Cambridge – Ben Denne i Daniel Pearce – opowiedzą o:

  • ewolucji strategii otwartego dostępu do książek akademickich (OA books),
  • konsekwencjach szybkiej transformacji czasopism naukowych w kierunku pełnego open access,
  • bieżących działaniach i planach rozwoju modelu Open Research w kontekście współpracy z uczelniami i instytucjami badawczymi.

Po prezentacjach zaplanowano sesję Q&A, podczas której będzie można zadać pytania prelegentom oraz innym ekspertom Open Research.

 

Poznaj prelegentów:

Rebecca Howland
Senior Library Sales Manager, UK · Cambridge University Press
Rebecca pracuje w Cambridge University Press od 30 lat. Karierę rozpoczęła w dziale czasopism, w czasach, gdy były one drukowane na ogromnych maszynach Heidelberg w dawnej drukarni wydawnictwa. W 2001 roku, gdy czasopisma rozpoczęły swoją drogę online, zaczęła zajmować się koordynacją globalnych umów konsorcyjnych. Obecnie, po połączeniu zespołów czasopism i ebooków, zarządza sprzedażą do bibliotek w Wielkiej Brytanii i aktywnie uczestniczy w działaniach związanych z Open Research – zarówno w zakresie czasopism, jak i publikacji elektronicznych.

Ben Denne
Director of Publishing, Academic Books · Cambridge University Press
Ben rozpoczął karierę w księgarstwie w latach 90., a do branży wydawniczej przeszedł w 2000 roku. Zanim dołączył do Cambridge University Press, pracował w wielu obszarach tematycznych i rynkach – od literatury popularnej, przez biblioteki i podręczniki, po publikacje STM (nauki ścisłe, techniczne i medyczne) oraz HSS (nauki humanistyczne i społeczne). Kierował zespołami redakcyjnymi m.in. w zakresie kształcenia ustawicznego i publikacji UK-fokusowanych (Elsevier), inżynierii i informatyki (Elsevier) oraz humanistyki, architektury i sztuk medialnych (Taylor & Francis).

Daniel Pearce
Publishing Director, HSS Journals · Cambridge University Press
Jako Dyrektor Wydawniczy, Daniel odpowiada za strategię redakcyjną portfela 270 recenzowanych czasopism z zakresu nauk humanistycznych i społecznych (HSS). Od 19 lat pracuje w wydawnictwach uniwersyteckich, współpracując z licznymi towarzystwami naukowymi i instytucjami akademickimi nad rozwojem czasopism, które wspierają społeczność HSS oraz zwiększają widoczność, dostępność i wpływ prowadzonych badań.

 

Zarejestruj się tutaj, aby zarezerwować miejsce → Rezerwacja