Urban Redefinition Based Studies
Rekrutacja:
Oprócz formalności, wymaganych w Politechnice Warszawskiej, konieczne są dodatkowe dokumenty dla kierunku Urbanistyka:
-
List motywacyjny - Powinien jasno wskazać powody aplikowania na studia z zakresu urbanistyki i planowania na poziomie magisterskim, a także wyboru programu URBS i Warszawskiego Wydział Architektury. Powinien opisywać obszar zawodowy, w którym kandydat chciałby pracować po ukończeniu studiów. List motywacyjny powinien w szczególności zawierać informacje na temat kwalifikacji zawodowych wnioskodawcy i motywów studiowania urbanistyki oraz podkreślać osobiste zdolności, umiejętności i zainteresowania związane z przydatnością do studiowania w tym programie studiów.
List motywacyjny jest częścią portfolio. -
Curriculum Vitae - CV powinno wskazać:
Doświadczenie/dowód posiadania kwalifikacji zawodowych, takich jak odpowiednie szkolenie zawodowe lub zajęcia praktyczne w formie zajęć pozalekcyjnych w szkole lub na uczelni, odpowiednich staży, ukończonych praktyk zawodowych lub innego doświadczenia zawodowego (w tym nieukończonych praktyk zawodowych). Proszę sporządzić odpowiednie kwalifikacje zawodowe w CV w formie tabeli i załączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające zdobyte kwalifikacje.
Doświadczenie / dowód umiejętności miękkich jako wiedzy i umiejętności istotnych dla powodzenia studiów magisterskich. Na przykład: specjalne kompetencje językowe, kompetencje międzykulturowe (np. pobyt za granicą podczas studiów lub działalności zawodowej, staż za granicą), kompetencje interdyscyplinarne (doświadczenie w zakresie interdyscyplinarnych metod pracy) lub umiejętności społeczne (wolontariat w organizacjach, stowarzyszeniach itp.).
Doświadczenie / dowód twardych umiejętności.
CV jest częścią portfolio. -
Trzy do pięciu prac – powinny wykazać zdolność i doświadczenie kandydata, podkreślające przydatność do wybranego programu studiów. Mogą składać się z projektów architektonicznych / urbanistycznych, innych prac studenckich, prac graficznych, pokazujących zainteresowania, praktykę zawodową. Spektrum prezentowanych prac może być bardzo szerokie, celem jest przedstawienie Komisji Rekrutacyjnej aktualnych osiągnięć, a tym samym również przesłanek do przyszłych udanych studiów w zakresie urbanistyki. Wszystkie prace wykonywane we współpracy lub w zespołach akademickich lub zawodowych powinny wyraźnie wskazywać wkład i rolę kandydata. Portfolio powinno być przygotowane w formie elektronicznej jako plik pdf, format poziomy A4. Rozmiar pliku nie powinien przekraczać 50 MB.
Nazwa pliku: Portfolio-nazwisko-imię.pdf
REKRUTACJA WIOSENNA
Zapisy online – 28.04-23.05.2025
Rozmowy rekrutacyjne online – 16-18.06.2025
Wyniki rekrutacji – 24.06.2025
***
SKŁADANIE DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH DECYZJĘ O PODJĘCIU STUDIÓW
28-29.07.2025 r. (w godzinach 9-15) - w gmachu Wydziału Architektury przy ul. Koszykowej 55, pokój 20
Zakwalifikowani kandydaci - absolwenci studiów I stopnia w PW składają w oryginale następujące dokumenty:
- aktualny życiorys (CV)
- certyfikat językowy: https://bps.pw.edu.pl/Studia-I-i-II-stopnia-oraz-jednolite-studia-magisterskie/Stacjonarne-II-stopnia/Zasady-przyjec-na-studia
Certyfikaty potwierdzające znajomość języka angielskiego 2025_2026 (pdf, 147,88 kB)
Pozostali kandydaci, oprócz dokumentów wymienionych powyżej, składają dodatkowo:
- dowód osobistylub paszport(tylko do wglądu)
- dyplom ukończenia studiów inżynierskich pierwszego stopnia oraz suplement wraz z kserokopiami. Suplement powinien zawierać następujące oceny: ocenę z dyplomu, ocenę z egzaminuinżynierskiegooraz średnią ocen na koniec studiów.
W przypadku braku suplementu kandydat przedstawia zaświadczenie ze szkoły dyplomującej jednoznacznie i wiarygodnie stwierdzające fakt ukończenia studiów i uzyskanie dyplomu zawierające oceny wymienione wyżej oraz składa zobowiązanie dostarczenia dyplomu w terminie ustalonym przez wydział.
UWAGA: Kandydaci posiadający dyplom uzyskany poza polskim systemem szkolnictwa wyższego są zobowiązani do złożenia dodatkowo (oprócz powyżej wymienionych dokumentów):
- dokumentu legalizacyjnego lub Apostille (do wglądu):https://www.students.pw.edu.pl/Resources/Application-Glossary/Legalization-apostille
- tłumaczenia dyplomu na język polski wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego – tylko w przypadku posiadania dyplomu wydanego w języku innym niż język angielski.
- potwierdzenie, że dyplom ten upoważnia do kontynuowania edukacji na studiach wyższych w kraju jego wydania: https://www.students.pw.edu.pl/Resources/Application-Glossary/Eligibility-Statement
szczegółowe informacje:https://bps.pw.edu.pl/Studia-I-i-II-stopnia-oraz-jednolite-studia-magisterskie/Stacjonarne-II-stopnia/Zasady-przyjec-na-studia
Przy składaniu dokumentów należy mieć przy sobie oryginały w celu umożliwienia potwierdzenia wiarygodności złożonych kopii.
Dokumenty może złożyć osoba upoważniona, wyposażona w pełnomocnictwo od Kandydata:
Upoważnienie 2025_2026 (pdf, 117,82 kB)
REKRUTACJA JESIENNA
Zapisy online – 01.08-29.08.2025 (dla polskich studentów, którzy ukończyli studia w czerwcu/lipcu)
Zapisy online – 03.09-10.09.2025 (dla zagranicznych studentów, którzy nie potrzebują wiz)
Rozmowy rekrutacyjne online – 15-19.09.2025
Wyniki rekrutacji – 23.09.2025
Czesne za semestr
Informacje dotyczące opłat za semestr znajdują się pod linkiem:
https://www.students.pw.edu.pl/Studies-Offer/M.Sc.-offer
Wszyscy przyjęci kandydaci otrzymają szczegółowe informacje dotyczące płatności po zakończeniu rekrutacji na studia.
ENG
Admissions:
In addition to the formalities required at the Warsaw University of Technology, additional documents are needed for the Urban Planning programme:
-
Cover letter - should indicate the reasons for applying to study Urban Planning at the Master's level and for choosing the URBS programme and the Warsaw Faculty of Architecture. It should describe the professional work area where the candidate would like to work after graduation. In particular, the motivation letter should include information on the candidate's professional qualifications and motives for studying urban planning, and highlight personal abilities, skills and interests relevant to learning in this degree programme.
The cover letter is part of the portfolio.
-
Curriculum Vitae - CV should indicate:
Experience/proof of professional qualifications such as relevant professional training or practical training in the form of extra-curricular activities at school or university, relevant internships, completed work trainings or other professional experience (including uncompleted internships). Please compile the appropriate professional qualifications in your CV as a table and attach the relevant documents proving your qualifications.
Experience/proof of soft skills, such as knowledge and skills relevant to completing a Master's degree. For example: special language competence, intercultural competence (e.g. International exchange during studies, professional activities, internship abroad), interdisciplinary competence (experience in interdisciplinary working methods) or social skills (volunteering in organisations, associations, etc.).
Experience/proof of hard skills.
The CV is part of the portfolio.
-
Three to five pieces of work should demonstrate the candidate's ability and experience, highlighting suitability for the chosen programme of study. They may include architectural/urban design projects, other student work, graphic design work, showing interests, and professional practice. The range of works presented can be comprehensive, aiming to demonstrate the Admissions Committee's current achievements and thus also the reasons for future successful studies in urban planning. All work done in collaboration, academic or professional teams, should indicate the contribution and role of the candidate. The portfolio should be prepared electronically as a PDF, A4 horizontal format. The file size should not exceed 50 MB.
File name: Portfolio-surname-name.pdf
SPRING ADMISSION
Online Application – 28.04-23.05.2025
Online Interview – 16-18.06.2025
Application Results – 24.06.2025
AUTUMN ADMISSION
Online Application – 01.08-20.08.2025 (specifically for the Polish Students who graduated in June/July)
Online Application – 03.09-10.09.2025 (specifically for Foreign Students who don’t need visas)
Online Interview – 15-19.09.2025
Application Results – 23.09.2025
Tuition fees
Information regarding tuition fees per semester is published here:
https://www.students.pw.edu.pl/Studies-Offer/M.Sc.-offer
All accepted candidates will receive more payment details after the end of URBS recruitment period.