Postępowania wszczynane po 01.10.2019 r. dla uczestników szkół doktorskich

Obowiązujące przepisy

   

Tryb postępowania w sprawie nadania stopnia doktora na Politechnice Warszawskiej reguluje uchwała nr 321/L/2023 Senatu Politechniki Warszawskiej z dnia 29 marca 2023 r.

   

Opieka naukowa nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej jest sprawowana przez promotora lub promotorów albo przez promotora i promotora pomocniczego, wyznaczonego przez właściwą radę naukową dyscypliny na wniosek doktoranta złożony do rady za pośrednictwem dyrektora Szkoły Doktorskiej Politechniki Warszawskiej. Do wyznaczenia i zmiany promotora/promotorów stosuje się przepisy regulaminu szkoły doktorskiej.

 

   

Wykaz załączników wymaganych do wszczęcia postępowania w sprawie nadania stopnia doktora
na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej
w przypadku postępowań przeprowadzanych na podstawie ustawy
Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r.

  1. Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, skierowany do Rady Naukowej Dyscypliny Architektura i Urbanistyka Politechniki Warszawskiej.
       
  2. Rozprawa doktorska wraz ze streszczeniem rozprawy w języku polskim i w języku angielskim ze słowami kluczowymi (4 egzemplarze w wersji papierowej, w tym trzy dla recenzentów, jeden zostanie przekazany do Biblioteki WAPW). Wymagania dotyczące szaty graficznej oraz wydruku rozpraw doktorskich bronionych na Politechnice Warszawskiej zostały określone w Zarządzeniu nr 124/2021 Rektora PW z dnia 17 grudnia 2021 r. Prosimy o zwrócenie uwagi na to aby strona tytułowa rozprawy była zgodna ze wzorem wskazanym w ww. zarządzeniu. Dodatkowe wytyczne: w przypadku zdjęć czarno-białych wskazane jest wybranie opcji "w skali szarości". 
    strona_tytułowa_rozprawy_doktorskiej_wg_Zarz_Rektora_nr_124_z_2021 (vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document, 19,01 kB)
       
    Przed złożeniem kompletu materiałów w Oficynie Wydawniczej PW zalecane jest przesłanie pliku do sprawdzenia na adres e-mailowy: anna.bielasiewicz@pw.edu.pl. Równolegle proszeni są Państwo o zasygnalizowanie e-mailowo (na adres: edyta.rasinska@pw.edu.pl ) zakończenie prac nad rozprawą, z podaniem tytułu rozprawy uzgodnionego z promotorem/promotorami oraz informacją o zmianie nazwiska, jeśli miała miejsce. Na tej podstawie wysyłane jest z Biura Dziekana WAPW do Oficyny Wydawniczej PW oficjalne zlecenie druku, które obejmuje egzemplarze potrzebne do przeprowadzenia postępowania. Autor w każdym momencie może wystąpić do Oficyny Wydawniczej PW z prośbą o dodruk (na własny koszt).
       
  3. Streszczenia rozprawy doktorskiej w języku polskim i w języku angielskim ze słowami kluczowymi (jako osobne dokumenty ze wskazaniem, iż jest to streszczenie rozprawy doktorskiej, z podaniem tytułu rozprawy i jej autora, z datą opracowania, z podpisem autora).
        
  4. Pozytywna opinia promotora lub promotorów (w przypadku powołania dwóch promotorów).
       
  5. Zaakceptowany raport ogólny z badania antyplagiatowego wydrukowany z Jednolitego Systemu Antyplagiatowego podpisany przez promotora/promotorów. Dla umożliwienia sprawdzenia pracy należy przesłać promotorowi/promotorom wersję elektroniczną rozprawy w formacie pdf, doc, docx, rtf, txt lub odt w plikach o łącznej objętości nie większej niż 60 MB (rozmiar pojedynczego pliku nie może przekroczyć 15 MB; zalecane jest aby pojedynczy rysunek nie przekraczał 100 KB).
       
  6. Dokument potwierdzający posiadanie tytułu zawodowego, o którym mowa w art. 186 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z poźn. zm.) (oryginał do wglądu). W przypadku zmiany nazwiska po ukończeniu studiów – dokument urzędowy potwierdzający zmianę nazwiska (oryginał do wglądu).
       
  7. Wykaz opublikowanych prac naukowych, ze wskazaniem przyznanej punktacji, obejmujący co najmniej jeden artykuł naukowy opublikowany w czasopiśmie naukowym lub w recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowej, które w roku opublikowania artykułu w ostatecznej formie były ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce lub jedną monografię naukową wydaną przez wydawnictwo, które w roku opublikowania monografii w ostatecznej formie było ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy albo rozdział w takiej monografii.
       
  8. Strony monografii naukowej lub czasopisma naukowego lub recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowej, zawierające imiona i nazwisko autora albo imiona i nazwiska autorów, tytuł monografii naukowej lub artykułu naukowego lub konferencji naukowej, nazwę wydawnictwa, miejsce wydania, miesiąc i rok wydania, odpowiednio: ISBN – Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki (International Standard Book Number), eISBN – elektroniczny Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki (International Standard Book Number), ISSN – Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictw Ciągłych (International Standard Serial Number), eISSN – elektroniczny Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictw Ciągłych (International Standard Serial Number) lub DOI (Digital Object Identifier – cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego), poświadczające spełnienie wymagań określonych w § 2 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 uchwały nr 211/L/2022 Senatu PW z dnia 25 maja 2022 r. w sprawie sposobu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora.
       
  9. W przypadku publikacji wieloautorskich oświadczenie kandydata o swoim merytorycznym udziale w powstanie publikacji.
       
  10. Dokumenty poświadczające uzyskanie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK oraz efektów uczenia się w zakresie znajomości nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2. Dokumenty te wystawia szkoła doktorska. Doktoranci spełniający niżej podany warunek zwracają się o wystawienie zaświadczenia o zrealizowaniu programu kształcenia nie wcześniej niż na jeden miesiąc przed planowanym złożeniem rozprawy doktorskiej drogą e-mailową na adres: ksztalcenie.sd@pw.edu.pl .
    Doktoranci, którzy są obywatelami Polski lub jednego z państw Unii Europejskiej i rozpoczęli studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie po 1 października 2007 r., nie muszą dodatkowo potwierdzać uzyskania kwalifikacji językowych na poziomie co najmniej B2.
    Doktoranci, którzy nie spełniają powyższego warunku muszą zgłosić się do Biura Szkoły Doktorskiej (ul. Rektorska 4, pok. 3.02) po skierowanie do Studium Języków Obcych PW, które przeprowadza procedurę weryfikacyjną
       
  11. Propozycja dziedziny nauki i dyscypliny naukowej (lub tylko dziedziny, gdy nie jest możliwe wskazanie dyscypliny), w zakresie których ma być nadany stopień doktora.
  12. Oświadczenie o nieubieganiu się o stopień doktora w innej niż Politechnika Warszawska uczelni lub instytucji naukowej w tej samej dziedzinie lub dyscyplinie naukowej, w której ubiega się o nadanie stopnia doktora w Politechnice Warszawskiej oraz oświadczenie o przebiegu postępowania w sprawie nadania stopnia, jeśli uprzednio kandydat ubiegał się o nadanie stopnia doktora.
  13. Życiorys – CV (z ukierunkowaniem na proces kształcenia i doświadczenie zawodowe).
       
  14. W przypadku rozprawy doktorskiej, którą stanowi samodzielna i wyodrębniona część pracy zbiorowej
    • oświadczenie kandydata o swoim indywidualnym, merytorycznym udziale w powstanie pracy,
    • oświadczenia współautorów określające wkład merytoryczny każdego z nich (co najmniej 4 pozostałych współautorów w przypadku pracy zbiorowej mającej więcej niż 5 współautorów).
         
  15. W przypadku rozprawy doktorskiej, której przedmiot jest objęty tajemnicą przedsiębiorstwa:
    • oświadczenie kandydata o objęciu całej rozprawy doktorskiej bądź wskazanych w tym oświadczeniu fragmentów rozprawy tajemnicą przedsiębiorstwa wraz z uzasadnieniem,
    • oświadczenie podmiotu udostępniającego informacje objęte tajemnicą przedsiębiorstwa o objęciu całej rozprawy doktorskiej bądź wskazanych w oświadczeniu tego podmiotu fragmentów rozprawy doktorskiej tą tajemnicą.
         
  16. Kopie złożonych dokumentów zapisane na informatycznym nośniku danych. Rozprawa powinna być zapisana w formacie pdf w dwóch wersjach:
    • wersja 1, jak najlepszej jakości, w pliku nie przekraczającym 62 MB oraz
    • wersja 2, maksymalnie w 9 plikach (w przypadku rozpraw napisanych w języku obcym - w 8 plikach), rozmiar pojedynczego pliku nie może przekroczyć 20 MB.
         
  17. Wersja elektroniczna rozprawy doktorskiej w formacie pdf zapisana na 3 pendrive’ach (egzemplarze przeznaczone dla recenzentów).
       
  18. Wersja elektroniczna rozprawy doktorskiej zapisana w formacie pdf oraz streszczenia rozprawy ze słowami kluczowymi zapisane w pliku Word (egzemplarz przeznaczony dla Biblioteki WAPW).

 

Komplet dokumentów najlepiej jest złożyć w zwykłej, białej, tekturowej teczce, bez napisów na okładce. Rozprawa doktorska, której przedmiot jest objęty tajemnicą przedsiębiorstwa, jest składana w zaklejonej kopercie z adnotacją "Rozprawa doktorska objęta tajemnicą przedsiębiorstwa".

 

Komplet dokumentów powinien wpłynąć do wtorku na tydzień przed posiedzeniem Rady Naukowej Dyscypliny Architektura i Urbanistyka PW. Terminarz posiedzeń Rady dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej PW.

strona_tytułowa_rozprawy_doktorskiej_wg_Zarz_Rektora_nr_124_z_2021

Pobierz plik (docx, 19,01 kB)