Strona główna » Studia »
Regulamin korzystania z sal dydaktycznych i laboratoriów
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem korzystania z sal dydaktycznych i laboratoriów obowiązujący na WAPW od 01.10.2020r. - wprowadzony w związku z Zarządzeniem nr 104/2020 Rektora PW z dnia 30.09.2020r.
- Sala jest otwierana zgodnie z planowanymi w niej zajęciami przez prowadzącego zajęcia.
- W sali może przebywać maksymalnie tyle osób, ile wskazano w informacji zamieszczonej na drzwiach wejściowych do sali.
- Do sali może wejść wyłącznie osoba zdrowa, w maseczce/przyłbicy zakrywającej usta i nos, bez objawów chorobowych (temperaturą max. 37,0 oC, katar, kaszel, brak powonienia, smaku etc.).
- Podczas trwania zajęć studenci przez cały czas pozostają w maseczce/przyłbicy zakrywającej usta i nos.
- W zajęciach nie mogą uczestniczyć studenci i nauczyciele oraz inni pracownicy, którzy są chorzy, odbywają kwarantannę lub przebywają w izolacji domowej lub przebywają z osobą odbywającą kwarantannę lub izolację w warunkach domowych.
- Przed wejściem do sali należy zdezynfekować dłonie płynem dezynfekującym.
- W sali można zajmować wyłącznie oznaczone miejsca lub wskazane przez nauczyciela.
- Do sali nie wolno wnosić zbędnych przedmiotów.
- Studenci nie korzystają z szatni, okrycia wierzchnie zabierają ze sobą do sali, w której mają zajęcia i pozostawiają na przygotowanych krzesłach innych niż te na których będą siedzieć podczas zajęć. Obowiązuje zasada, że na jednym krześle znajduje się okrycie jednej osoby. Zabronione jest pozostawianie kurtek/płaszczy kilku osób na jednym krześle.
- Korzystanie z telefonów komórkowych podczas zajęć jest możliwe wyłącznie w sytuacji zagrożenia.
- Każdy student, o ile jest to możliwe, korzysta z własnych, przyborów /przedmiotów niezbędnych do realizacji zajęć. Przedmioty używane wspólnie muszą zostać zdezynfekowane przed użyciem przez kolejną osobę, za wyjątkiem materiałów jednorazowych. Zabrania się pożyczania przedmiotów.
- Zabrania się używania w sali urządzeń klimatyzacyjnych.
- Osoby w sali zajmują przygotowane wcześniej miejsca.
- Przemieszczanie mebli, w szczególności krzeseł i foteli jest zabronione. Miejsca zostały ustawione w taki sposób żeby zachować minimalny niezbędny dystans zalecany przez służby sanitarne (1,5 m).
- Zalecane jest ograniczenie spożywania posiłków do niezbędnego minimum, a jeżeli zaistnieje taka konieczność należy spożywać je w sali, podczas przerwy w zajęciach, najlepiej w postaci płynnej lub przyniesionego na WAPW w szczelnie zamkniętym pojemniku /opakowaniu.
- Na czas spożywania posiłku można zdjąć maseczkę/przyłbicę, ale obowiązuje nadal bezwzględny nakaz zachowania dystansu min. 1,5 m.
- W sali nieprzerwanie można przebywać max. do 60 minut. Po tym czasie prowadzący zajęcia jest zobowiązany do jej wywietrzenia.
- Przerwa między wyjściem jednej grupy i wejściem kolejnej, musi wynosić minimum 15 minut.
- W trakcie przerwy pomieszczenie będzie wywietrzone (odpowiada za to nauczyciel kończący zajęcia i opuszczający salę), stoły, krzesła, klamki oraz inne przedmioty i urządzenia wykorzystywane przez uczestników spotkania (mikrofony, piloty, klawiatury itp.) zostaną zdezynfekowane, a kosze na śmieci opróżnione (odpowiadają za to pracownicy serwisu sprzątającego po wcześniejszym powiadomieniu przez nauczyciela kończącego zajęcia w danej sali: telefonicznie nr tel. 22 234 55 40 lub osobiście).
- W przypadku złego samopoczucia osobę przebywającą w sali należy pilnie skierować do izolatorium (sala nr 6, parter, skrzydło od ul. Lwowskiej), a następnie pilnie poinformować Biuro Dziekana (tel. 22 234 52 24). Zasady korzystania z izolatorium określa Regulamin (patrz załącznik nr 1). Dalsze postępowanie reguluje Procedura postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia COVID -19 (patrz załącznik nr 2).
- W miejscach ogólnodostępnych na WAPW (korytarze, hole, klatki schodowe, toalety itp.) obowiązuje bezwzględny nakaz noszenia maseczek/przyłbic zakrywających usta i nos oraz zachowywanie dystansu społecznego.
- Klamki, poręcze, blaty, baterie umywalkowe, przyciski w sanitariatach i dozownikach do mydła itp. znajdujące się na przestrzeniach wspólnych podlegają regularnej, obowiązkowej dezynfekcji (odpowiadają za to pracownicy serwisu sprzątającego).
- Za realizację i egzekwowanie powyższych zaleceń w salach odpowiada nauczyciel prowadzący w niej zajęcia.
- Studenci zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania powyższych zasad i podporządkowania się poleceniom prowadzącego zajęcia.
- Pracownicy, doktoranci oraz goście wchodzący do gmachu WAPW mają obowiązek wpisania swojego imienia, nazwiska, numeru telefonu kontaktowego oraz godziny wejścia do rejestru znajdującego się na portierni. W przypadku gości należy dodatkowo wpisać imię i nazwisko pracownika z którym gość ma umówione spotkanie.
Regulamin w wersji do pobrania: