Tok studiów

Urlopy

Studentom przysługują trzy rodzaje urlopów:

  1. zdrowotny – w przypadku złej sytuacji zdrowotnej podstawę udzielenia stanowi orzeczenie komisji lekarskiej;
  2. okolicznościowy – podczas odbywania stażu, praktyk lub studiów na innej uczelni
  3. nieuwarunkowany – na własną prośbę studenta, który uzyskał zaliczenie co najmniej pierwszego roku studiów na studiach I stopnia lub pierwszego semestru na studiach II stopnia, oraz uzyskał rejestrację  na okres objęty urlopem. (Urlopu tego można udzielić jedynie raz w okresie studiów i nie później niż w ciągu 14 dni od początku semestru.)

Urlopów udziela Prodziekan ds. Studenckich.
Podanie o urlop należy złożyć za pośrednictwem USOSweba

Zakładka DLA STUDENTÓW -> PODANIA ePW

PRZENIESIENIA

Przeniesienia wewnętrzne

Przeniesienia studentów WA PW ze studiów niestacjonarnych na stacjonarne odbywają się zgodnie z zasadami określonymi 

z dnia 27 października 2015 wraz z 

Załącznikiem nr 1 (pdf, 201,65 kB)

Liczba studentów zarejestrowanych na Wydziale Architektury PW w roku akademickim 2022/2023 na semestr zimowy studiów stacjonarnych I stopnia /inżynierskich/ na kolejnych latach wynosi:

Rok IV      77 studentów  limit przyjęć w r.a. 2018/2019: 75 osób    limit wolnych miejsc: 0

O przeniesienie mogą ubiegać się wszyscy kandydaci spełniający warunki określone w obowiązującym Zarządzeniu, tzn. mający:

- zaliczony co najmniej pierwszy rok studiów
- zaliczone wszystkie przedmioty wraz z praktykami ujętymi w programie zaliczanych semestrów trybu niestacjonarnego, tj. przedmioty i praktyki zaliczone w terminie podstawowym
- brak zaległości finansowych i zobowiązań rzeczowych wobec WA

W związku z brakiem wolnych miejsc na studiach stacjonarnych w r.ak. 2022/2023 nie ma przenosin wewnętrznych

Przeniesienia zewnętrzne

Warunki przeniesienia na jednolite studia magisterskie oraz studia I stopnia prowadzone w języku angielskim zostały określone Zarządzeniem nr 5/2021 Dziekana Wydziału Architektury Politechniki  Warszawskiej

 

Procedurę przeniesienia z innej Uczelni lub Uczelni zagranicznej rozpoczyna:

1. Złożenie przez studenta innej uczelni w Biurze ds. Przyjęć na Studia niżej załączonego Wniosku  wraz z następującymi dokumentami :

  • zaświadczenie o zaliczeniu pierwszego roku studiów na studiach I stopnia lub studiach jednolitych albo pierwszego semestru studiów na studiach II stopnia (oryginał z podpisami uczelni macierzystej lub skan),
  • dokumentacja przebiegu studiów – karta przebiegu studiów - wykaz ocen (dokument poświadczony przez uczelnię macierzystą - oryginał z podpisami uczelni macierzystej lub skan),
  • dokument stanowiący podstawę przyjęcia na studia (świadectwo dojrzałości w przypadku przeniesienia na studia I stopnia, dyplom ukończenia studiów I stopnia w przypadku przeniesienia na studia II stopnia – oryginał do wglądu i potwierdzenia za zgodność),
  • ankieta osobowa kandydata wraz z klauzulą RODO (oryginał lub skan z podpisami, formularz poniżej).

2. Złożenie w Dziekanacie Wydziału Architektury porfolio, o którym mowa w Zarządzeniu Dziekana Wydziału Architektury nr 5/2021

Ankieta osobowa (pdf, 178,50 kB)

Dokumenty należy złożyć najpóźniej miesiąc przed rozpoczęciem semestru 

Uwaga: Potwierdzenie wszczęcia procedury odejścia z uczelni macierzystej jest na Wniosku.

Przeniesienie na studia I-go stopnia inżynierskie anglojęzyczne:

https://www.arch.pw.edu.pl/Studies-in-English/Bachelor-Degree-in-Architecture/Transfer-of-studies

Wznowienia

Na podstawie Regulaminu studiów w Politechnice Warszawskiej (Uchwała Senatu PW nr 363/XLIX/2019 z dnia 26/06/2019) wznowienie na studia jest możliwe dla osób, które:

  • mają w pełni zaliczony* pierwszy rok studiów w – wznowienie na studia I stopnia;
  • mają w pełni zaliczony* pierwszy semestr studiów – wznowienie na studia II stopnia;
  • posiadają zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań do studiowania;
  • nie mają zobowiązań finansowych i materialnych wobec Uczelni.

* - w myśl regulaminu studiów zaliczenie semestru/roku oznacza spełnienie pełnych wymogów rejestracyjnych, czyli zaliczenie wszystkich przedmiotów obowiązkowych przypisanych do danego semestru/roku oraz uzyskanie odpowiedniej liczby punktów (30/60).

Na studia wznawia Rektor na podstawie opinii Dziekana.

Wznowienie następuje na program studiów realizowany w chwili wznowienia. Może to wymagać uzupełnienia różnic programowych.

Wznowienie następuje na semestr bezpośrednio następujący po semestrze, z którego student został skreślony (z wyłączeniem wznowienia na dyplom).

Przed wznowieniem konieczne jest uzupełnienie zaległości wynikających z wcześniej niezaliczonych przedmiotów i / lub różnic programowych co najmniej do stanu, który umożliwiałby rejestrację na kolejny semestr. Warunki, termin i sposób uzupełnienia zaległości określa Dziekan. Za zaliczane w ten sposób przedmioty pobierane są opłaty. Na wniosek wznawiającego Dziekan może udzielić zgody na zaliczenie większej liczby przedmiotów, niż minimum wymagane do rejestracji na wyższy semestr.

W związku z tym procedura wznowienia przedstawia się następująco:

  1. Przed semestrem, z którego nastąpiło skreślenie, należy złożyć wniosek o wznowienie określając przedmioty, które wznawiający chce zaliczyć w nadchodzącym semestrze (jako minimum te, z powodu których nastąpiło skreślenie)
  2. Dziekan rozpatruje wniosek, sprawdzając możliwość wznowienia oraz, jeśli wznowienie jest możliwe, określa warunki, termin i sposób uzupełnienia zaległości. Wydawana jest karta ocen. Za wyznaczone przedmioty pobierane są opłaty według stawek określonych przez Rektora.
  3. Po zaliczeniu wyznaczonych przedmiotów należy dostarczyć kartę ocen do dziekanatu w wyznaczonym uprzednio terminie.
  4. Po spełnieniu wcześniej określonych wymogów (zaliczeniu wyznaczonych przedmiotów we wskazanym terminie) następuje wznowienie na semestr wyższy, niż ten, z którego nastąpiło skreślenie.

Dopuszcza się nie więcej, niż dwukrotne wznowienie studiów przez tę sama osobę (wliczając w to wznowienia na dyplom) i nie więcej, niż trzykrotne złożenie wniosku o wznowienie studiów, o którym mowa w punkcie 1 opisu procedury.

Wniosek o wznowienie może zostać złożony nie później niż 5 lat od daty uprawomocnienia się decyzji o skreśleniu z listy studentów.

Terminy składania wniosków o wznowienie studiów:

- do 25 stycznia na semestr zimowy (dla osób skreślonych z semestru letniego – parzystego)

- do 5 września na semestr letni (dla osób skreślonych z semestru zimowego – nieparzystego)

Wznowienia na dyplom:

Wniosek o wznowienia w celu złożenia pracy dyplomowej – w terminie zgłoszenia gotowości do obrony. 

Wznowienie studiów w celu złożenia egzaminu dyplomowego następuje na czas potrzebny do przygotowania i przeprowadzenia egzaminu dyplomowego po uprzednim złożeniu pracy dyplomowej.

UWAGA: w przypadku, gdy osoba pragnąca wznowić studia na obronę dyplomu studiowała na kierunku już nie prowadzonym (w szczególności architektura i urbanistyka, nawet w przypadku zaliczenia wszystkich przedmiotów z programu), wówczas należy złożyć podanie w terminie jak dla wznowień na semestr letni, co umożliwi uzupełnienie różnic programowych.

Przykład: student został skreślony z semestru 5 (zimowego) w wyniku niezaliczenia przedmiotu obowiązkowego z co najwyżej rocznym opóźnieniem oraz braku 10 punktów ECTS. W celu wznowienia na semestr wyższy (6) powinien on złożyć podanie we wrześniu tak, by móc w trakcie semestru zimowego uzupełnić braki, które spowodowały skreślenie – jako minimum wspomniany przedmiot obowiązkowy oraz przedmioty, które pozwolą na uzupełnienie brakujących punktów. Wznawiający może wnioskować o większą liczbę przedmiotów. Po wniesieniu opłat, uzupełnieniu wyznaczonych zaległości i zakończeniu semestru następuje wznowienie na semestr 6.

WYMAGANE DOKUMENTY: