Strona główna » Studia »
Tok studiów
Urlopy
Studentom przysługują trzy rodzaje urlopów:
- zdrowotny – w przypadku złej sytuacji zdrowotnej podstawę udzielenia stanowi orzeczenie komisji lekarskiej;
- okolicznościowy – podczas odbywania stażu, praktyk lub studiów na innej uczelni
- nieuwarunkowany – na własną prośbę studenta, który uzyskał zaliczenie co najmniej pierwszego roku studiów na studiach I stopnia lub pierwszego semestru na studiach II stopnia, oraz uzyskał rejestrację na okres objęty urlopem. (Urlopu tego można udzielić jedynie raz w okresie studiów i nie później niż w ciągu 14 dni od początku semestru.)
Urlopów udziela Prodziekan ds. Studenckich.
Podanie o urlop należy złożyć za pośrednictwem USOSweba.
Zakładka DLA STUDENTÓW -> PODANIA ePW
PRZENIESIENIA
Warunki przeniesienia na jednolite studia magisterskie oraz studia I stopnia prowadzone w języku angielskim zostały określone Zarządzeniem nr 5/2021 Dziekana Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej
PRZENIESIENIE ZEWNĘTRZNE
Procedurę przeniesienia z innej Uczelni lub Uczelni zagranicznej rozpoczyna:
1. Kandydat:
- zakłada konto i rejestruje zgłoszenie w systemie IRK jako kandydat do przyjęcia na studia przez przeniesienie z innej uczelni. IRK
- Pobiera z systemu Dokument Informacja uczelni macierzystej i wgrywa skan tego dokumentu podpisany przez uczelnię macierzystą.
- Wgrywa do systemu skan Dokumentu Karta przebiegu studiów – wykaz ocen poświadczony przez uczelnię macierzystą.
Uwagi:
- Dokument stanowiący podstawę przyjęcia na studia jest integralną częścią zgłoszenia i jest wgrywany podczas rejestracji w systemie IRK
- Poświadczenie zaliczenia pierwszego roku studiów na studiach I stopnia lub studiach jednolitych lub pierwszego semestru studiów na studiach II stopnia jest w dokumencie Informacja uczelni macierzystej
Zgłoszenie na semestr letni w r.ak. 2024/2025 powinno nastąpić w terminie 14.01.2025 - 28.01.2025, na semestr zimowy w r.ak. 2025/2025 najpóźniej do 31.08.2025
W terminie tygodnia od zakończenia rejestracji w systemie IRK, kandydat zobowiązany jest do złożenia w Dziekanacie Wydziału Architektury porfolio, o którym mowa w Zarządzeniu Dziekana Wydziału Architektury nr 5/2021 (porfolio wymagane tylko w przypadku przeniesienia na studia magisterskie jednolite i inżynierskie anglojęzyczne).
2. Kandydat ze statusem "zakwalifikowany"
- Składa na wydziale oryginały dokumentów określone w kroku 1
- Podpisuje dokument Wniosek o przyjęcie na studia przez przeniesienie z innej uczelni
- Podpisuje dokument Warunki przyjęcia na studia przez przeniesienie z innej uczelni
- Przystępuje do egzaminu kwalifikacyjnego (jeżeli egzamin został wyznaczony przez Dziekana)
3. Kandydat ze statusem "przyjęty" - zostaje wpisany na listę studentów
4. Kandydat ze statusem "nieprzyjęty" - otrzymuje decyzję negatywną
Przeniesienie na studia I-go stopnia inżynierskie anglojęzyczne (informacje dla cudzoziemców):
https://www.arch.pw.edu.pl/Studies-in-English/Bachelor-Degree-in-Architecture/Transfer-of-studies
PRZENIESIENIA WEWNĘTRZNE (tylko dla studentów Wydziału Architektury PW)
1.Procedurę przeniesienia rozpoczyna złożenie w usoswebie wniosku o przeniesienie (podanie ogólne do Dziekana ds. studenckich) najpóźniej na 28 dni przed rozpoczęciem zajęć w semestrze:
W przypadku wnioskowania o przeniesienie ze studiów magisterskich jednolitych na studia inżynierskie anglojęzyczne należy dołączyć certyfikat językowy o którym mowa . .w Zarządzeniu nr 5/2021 Dziekana Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej
Wznowienia
Na podstawie Regulaminu studiów w Politechnice Warszawskiej (Uchwała Senatu PW nr 363/XLIX/2019 z dnia 26/06/2019) wznowienie na studia jest możliwe dla osób, które:
- mają w pełni zaliczony* pierwszy rok studiów w – wznowienie na studia I stopnia;
- mają w pełni zaliczony* pierwszy semestr studiów – wznowienie na studia II stopnia;
- posiadają zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań do studiowania;
- nie mają zobowiązań finansowych i materialnych wobec Uczelni.
* - w myśl regulaminu studiów zaliczenie semestru/roku oznacza spełnienie pełnych wymogów rejestracyjnych, czyli zaliczenie wszystkich przedmiotów obowiązkowych przypisanych do danego semestru/roku oraz uzyskanie odpowiedniej liczby punktów (30/60).
Na studia wznawia Rektor na podstawie opinii Dziekana.
Wznowienie następuje na program studiów realizowany w chwili wznowienia. Może to wymagać uzupełnienia różnic programowych.
Wznowienie następuje na semestr bezpośrednio następujący po semestrze, z którego student został skreślony (z wyłączeniem wznowienia na dyplom).
Przed wznowieniem konieczne jest uzupełnienie zaległości wynikających z wcześniej niezaliczonych przedmiotów i / lub różnic programowych co najmniej do stanu, który umożliwiałby rejestrację na kolejny semestr. Warunki, termin i sposób uzupełnienia zaległości określa Dziekan. Za zaliczane w ten sposób przedmioty pobierane są opłaty. Na wniosek wznawiającego Dziekan może udzielić zgody na zaliczenie większej liczby przedmiotów, niż minimum wymagane do rejestracji na wyższy semestr.
W związku z tym procedura wznowienia przedstawia się następująco:
- Przed semestrem, z którego nastąpiło skreślenie, należy złożyć wniosek o wznowienie określając przedmioty, które wznawiający chce zaliczyć w nadchodzącym semestrze (jako minimum te, z powodu których nastąpiło skreślenie)
- Dziekan rozpatruje wniosek, sprawdzając możliwość wznowienia oraz, jeśli wznowienie jest możliwe, określa warunki, termin i sposób uzupełnienia zaległości. Wydawana jest karta ocen. Za wyznaczone przedmioty pobierane są opłaty według stawek określonych przez Rektora.
- Po zaliczeniu wyznaczonych przedmiotów należy dostarczyć kartę ocen do dziekanatu w wyznaczonym uprzednio terminie.
- Po spełnieniu wcześniej określonych wymogów (zaliczeniu wyznaczonych przedmiotów we wskazanym terminie) następuje wznowienie na semestr wyższy, niż ten, z którego nastąpiło skreślenie.
Dopuszcza się nie więcej, niż dwukrotne wznowienie studiów przez tę sama osobę (wliczając w to wznowienia na dyplom) i nie więcej, niż trzykrotne złożenie wniosku o wznowienie studiów, o którym mowa w punkcie 1 opisu procedury.
Wniosek o wznowienie może zostać złożony nie później niż 5 lat od daty uprawomocnienia się decyzji o skreśleniu z listy studentów.
Terminy składania wniosków o wznowienie studiów:
- do 25 stycznia na semestr zimowy (dla osób skreślonych z semestru letniego – parzystego)
- do 5 września na semestr letni (dla osób skreślonych z semestru zimowego – nieparzystego)
Wznowienia na dyplom:
Wniosek o wznowienia w celu złożenia pracy dyplomowej – w terminie zgłoszenia gotowości do obrony.
Wznowienie studiów w celu złożenia egzaminu dyplomowego następuje na czas potrzebny do przygotowania i przeprowadzenia egzaminu dyplomowego po uprzednim złożeniu pracy dyplomowej.
UWAGA: w przypadku, gdy osoba pragnąca wznowić studia na obronę dyplomu studiowała na kierunku już nie prowadzonym (w szczególności architektura i urbanistyka, nawet w przypadku zaliczenia wszystkich przedmiotów z programu), wówczas należy złożyć podanie w terminie jak dla wznowień na semestr letni, co umożliwi uzupełnienie różnic programowych.
Przykład: student został skreślony z semestru 5 (zimowego) w wyniku niezaliczenia przedmiotu obowiązkowego z co najwyżej rocznym opóźnieniem oraz braku 10 punktów ECTS. W celu wznowienia na semestr wyższy (6) powinien on złożyć podanie we wrześniu tak, by móc w trakcie semestru zimowego uzupełnić braki, które spowodowały skreślenie – jako minimum wspomniany przedmiot obowiązkowy oraz przedmioty, które pozwolą na uzupełnienie brakujących punktów. Wznawiający może wnioskować o większą liczbę przedmiotów. Po wniesieniu opłat, uzupełnieniu wyznaczonych zaległości i zakończeniu semestru następuje wznowienie na semestr 6.