Informacje Dziekanatu
ZAPISY na specjalność r.ak. 2025/26 - studia jednolite oraz II-go stopnia
Szanowni Państwo,
W roku akademckim 2025/26 obowiązują następujące limity dla specjalności na obu kierunkach studiów:
- maksymalna liczebność grup projektowych specjalnościowych na studiach jednolitych i studiach II stopnia to 15 osób;
- maksimum liczby studentów w grupie specjalnościowej w zapisach bezpośrednich to 15 osób
Uwaga, każdy student ma obowiązek wybrania jednej z oferowanych w r.ak.2025/26 specjalności
W I turze zapisów (bezpośrednio u prowadzących) student może aplikować wyłącznie do jednej specjalności
............................................................................................................................................................................................................................................
Harmonogram zapisów:
25 listopada – 5 grudnia 2025 – spotkania informacyjne dotyczące specjalności przeznaczone dla wszystkich studentów 9 semestru studiów magisterskich jednolitych i 1 semestru studiów II stopnia
Do 15 grudnia 2025 r. – rekrutacja na specjalności w ramach limitu miejsc bezpośrednio u koordynatora. Przyjęcie na specjalność następuje w wyniku obustronnej akceptacji stron i jest nieodwołalne.
16 grudnia 2025 r. – przekazanie wyników rekrutacji (list) do dziekanatu
19 grudnia 2025 r. – ogłoszenie przez dziekanat list zapisanych na specjalności (wyniki widoczne w usoswebie po wieczornej migracji w zakładce grupy zajęciowe)
8-10 stycznia 2026 r. – zapisy na specjalność w ramach pozostałych wolnych miejsc w systemie USOS
15 stycznia 2026 r. – ogłoszenie wyników zapisów na specjalność w ramach pozostałych miejsc. (wyniki widoczne w usoswebie w zakładce grupy zajęciowe)
..........................................................................................................................................................................................................................................................
Informacje dotyczące specjalności jak również zasady wyboru i zapisów znajdują się na stronie wydziałowej w zakładce STUDIA
Uwaga zapisy do specjalności odbywają się wg tego samego harmonogramu dla obu rodzajów studiów, jednolitych i magisterskich II stopnia.
Spotkanie informacyjne - Praktyka projektowa semestr 7 studia jednolite magisterskie
Szanowni Państwo,
Dnia 04.12.2025 r. (czwartek) w godz. 11.00 - 12.00 w sali 101 odbędzie się spotkanie z koordynatorem w sprawie praktyki projektowej.
Serdecznie zapraszamy
Spotkanie informacyjne - Praktyki | Dołącz do spotkania | Microsoft Teams
Dyplomy 2025/2026 - harmonogram
Szanowni Państwo,
Zgłoszenie tematu pracy dyplomowej odbywa się poprzez pobranie Karty Dyplomowej w wersji edytowalnej ze strony, uzupełnienie oraz przesłanie jej do promotora (proszę zachować możliwość edycji). Przesłaną przez dyplomanta Kartę Dyplomową promotor zamieszcza na Platformie MS Teams, gdzie komisja dziekańska przeprowadzi procedurę zatwierdzenia zgłoszonych tematów prac dyplomowych. Status Karty Dyplomowej (zatwierdzona/odrzucona do poprawy) widoczny jest tylko dla promotora, w związku z powyższym w wyznaczonym terminie należy skontaktować się ze swoim promotorem i w przypadku niezatwierdzenia Karty Dyplomowej dokonać poprawy i ponownie przesłać do promotora.
Procedura terminowa rejestracji dyplomów dla wszystkich rodzajów studiów w RA 2025/26 przebiegnie wg poniższego harmonogramu:
- 20.11.2025 godz.15:00 sala 103 - spotkanie informacyjne na temat dyplomowania na studiach jednolitych
- od 01.12.2025 - możliwość pobrania przez studentów ze strony edytowalnych plików zgłoszeń do dyplomu (tzw. Kart Dyplomowych )
- do 19.01.2026 – czas na uzgodnienie z promotorem tematu pracy, opisu oraz przesłanie promotorowi wypełnionej Karty Dyplomowej (proszę zachować możliwość edycji pliku)
- od 19.01.2026 do 30.01.2026 - zamieszczenie przez promotora na Platformie MS Teams Kart Dyplomowych, przesłanych wcześniej przez swoich dyplomantów.
- do 13.02.2026 Komisja Dziekańska ds. akceptacji tematów prac dyplomowych zatwierdza tematy lub wydaje opinie do poprawy. Status Karty Dyplomowej (zaakceptowana / cofnięta do poprawy) widoczny jest tylko dla promotora. Po 13.02.2026 proszę kontaktować się z promotorem w sprawie statusu KD
- do 20.02.2026 - czas na poprawę Kart Dyplomowych i przesłanie ich do promotorów
- do 27.02.2026 - termin ostatecznego zamieszczenia przez promotorów poprawionych KD
Proszę o dochowanie wskazanych terminów zgłoszeń tematów i opisów zgłoszeń prac dyplomowych.
Uwaga! nie są wymagane podpisy dyplomanta oraz promotora na Karcie Dyplomowej! Nie składamy KD w dziekanacie oraz dostęp do MS Teams (w zakresie składania KD) ma tylko promotor, student nie ma dostępu.
Więcej informacji dot. procedury dyplomowej w zakładce STUDIA -> DYPLOMY
Przedłużanie legitymacji studenckiej
Legitymacje będą przedłużane od dnia 20.10.2025 r.
Prosimy o wyznaczenie jednej osoby z grupy , która zbierze legitymacje a potem odbierze je z dziekanatu. Prosimy nie przychodzić pojedynczo.
Projekt przeddyplomowy zapisy dla studentów sem. 11 oraz sem.3 IIgo stopnia
Zapisy do prowadzących na projekt przeddyplomowy odbywają się w formie mailowego zgłoszenia do wybranego prowadzącego/zespołu w terminie do 08.10.2025
Poniżej lista prowadzących Projekt przeddyplomowy na studiach jednolitych oraz studiach magisterskich II-go stopnia. Podany przy nazwisku limit to limit dla wszystkich studentów łącznie
Przysposobienie bliblioteczne
Zgodnie z Zarządzeniem nr 24/2021 Rektora PW z dnia 30/03/2021 zaliczenie szkolenia jest obowiązkowe dla wszystkich studentów:
- pierwszego roku studiów pierwszego stopnia
- pierwszego roku studiów jednolitych studiów magisterskich
- studiów drugiego stopnia, którzy nie zaliczyli szkolenia w PW
Ekurs Przysposobienie biblioteczne będzie dostępny dla wszystkich studentów w terminie od 3 do 19 października 2025 r na Platformie Leon
Więcej informacji na temat sposobu logowania się do Platformy LeOn PW znajdziecie Państwo bezpośrednio na Platformie, jak również na stronie domowej Biblioteki Głównej PW w aktualnościach:
Obowiązkowe szkolenie BHP semestr zimowy 2025/2026
Zgodnie z Zarządzeniem nr 22/2024 Rektora Politechniki Warszawskiej z dnia 22 kwietnia 2024 r., obowiązek zrealizowania wstępnego szkolenia dotyczącego bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia mają wszyscy studenci rozpoczynający naukę na pierwszym roku studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich
Szkolenie BHP w semestrze zimowym 2025/2026 w formie e-kursu bhp będzie dostępne w w terminie od 01.10.2025 r. do 31.10.2025 r. na Platformie Leon.
Studenci wyższych semestrów, którzy nie zaliczyli szkolenia w dedykowanym dla siebie terminie zobowiązani są do kontaktu z dziekanatem.
REJESTRACJA BEZPOŚREDNIA
REJESTRACJA BEZPOŚREDNIA (odmiana "kto pierwszy" bez rankingu średniej) na przedmioty w semestrze zimowym odbędzie się w terminie:
30.09.2025 godz.12:00 - 01.10.2025 godz. 23:59
Rejestracja bezpośrednia dedykowana jest studentom, którzy chcą zapisać się na przedmioty niezaliczone w poprzednich semestrach (warunki) a także dla studentów, którzy w czerwcowej rejestracji na projekty nie zarejestrowali się na przedmiot lub chcą zapisać się na przedmiot z wyższego semestru.
Proszę zapisywać się do grup gdzie są wolne miejsca - zapisywanie się do grup bez wolnych miejsc będzie skutkować brakiem zapisu do grupy zajęciowej.
Po zakończonej rejestracji w zakładce "grupy zajęciowe" proszę upewnić się czy prośba o zapis została zaakceptowana
ZAPISY na przedmioty wybieralne i STUDIUM PRZYPADKU sem.7
Rejestracja na przedmioty wybieralne (seminaria, wykłady) oraz przedmiot Problemy Projektowe/Studium Przypadku (sem. 7 studia jednolite) rozpocznie się 22.09.2025 o godz.16.00
Szczegółowy harmonogram zapisów:
DEKLARACJA: 22.09.2025 godz. 16:00 – 23.09.2025 godz.23:59
WYBÓR GRUP: 24.09.2025 godz. 16:00 – 25.09.2025 godz.23:59
GIEŁDA: 26.09.2025 godz. 16:00 – 28.09.2025 godz.23:59
ZAPISY NA SEMINARIUM WYBIERALNE 7 SEM. STUDIA JEDNOLITE: Po co komu innowacje w architekturze?
Zapraszamy do zapisywania się na Seminarium Wybieralne na sem.7
pt. "Od idei do patentu. Po co komu innowacje w architekturze?"
Nagroda dobroczynności Rektora PW
Szanowni Państwo,
informujemy, że został wprowadzony nabór do nagrody dobroczynności Rektora PW.
Termin zgłoszeń do 30.09.2025
ZAPISY na lektoraty semestr zimowy 2025
poniżej harmonogram zapisów na lektoraty w semestrze zimowych, r.ak. 2024/2025
Spotkanie informacyjne dotyczące zapisów dla studentów odbędzie się online na platformie MS Teams 23 września 2025
Link do spotkania zamieścimy na stronie internetowej w dniu spotkania.
https://www.sjo.pw.edu.pl/student/na-biezaco/zapisy-na-zajecia/
Wychowanie Fizyczne - zapisy semestr zimowy 25/26
Rejestracja na zajęcia wychowania fizycznego w semestrze zimowym 2025/2026 odbędzie się za pośrednictwem systemu USOS zgodnie z poniższym harmonogramem:
- rozpoczęcie rejestracji: 24.09.2025 r., godz. 8:00
- zakończenie rejestracji: 17.10.2025 r., godz. 8:00
W trakcie rejestracji studenci będą mieli możliwość samodzielnego zapisywania się do grup oraz rezygnowania z zajęć. Dostępne zajęcia sportowe:
- Gry zespołowe: piłka nożna, koszykówka, siatkówka.
- Fitness: aerobik, joga, TBC, body ball, zdrowy kręgosłup, tai chi, kulturystyka, zumba
- Pływanie:
- pływalnia 25 m (głęboka, dla zaawansowanych) – Pałac Młodzieży
- pływalnia 50 m (półgłęboka, dla początkujących) – ul. Inflancka
- Sporty walki: samoobrona i judo, boks, kickboxing
- Aktywności na świeżym powietrzu: kolarstwo górskie MTB, żeglarstwo, nordic walking, turystyka piesza, narciarstwo, snowboard
- Inne: tenis, wspinaczka ściankowa, taniec towarzyski, golf, szachy, „równowaga w ruchu” (obóz)
Zasady zaliczenia zajęć WF oraz informacje dotyczące zwolnień lekarskich i sportowych dostępne są na stronie SWFiS PW: www.swfis.pw.edu.pl Zachęcamy również studentów aktywnych sportowo do dołączenia do sekcji sportowych klubu AZS PW.
Lista sekcji i dodatkowe informacje: www.azspw.pl
Kontakt z biurem klubu: biuro@azspw.pl
Lektoraty z j. angielskiego - info dla 1 sem. studiów jednolitych
Informacje dla studentów 1 semestru studiów jednolitych magisterskich
Osoba odpowiedzialna za organizację zajęć na Wydziale Architektury: mgr Adam Stankiewicz, adres e-mail: adam.stankiewicz@pw.edu.pl
Zajęcia z języka angielskiego przygotowujące do egzaminu B2 będą odbywać się dwa razy w tygodniu – w środy, w godz. 8:30-10.00 oraz w piątki w godz. 10.15-11.45.
Początek zajęć: 8 października 2025
Osoby, które NIE posiadają certyfikatu zwalniającego z egzaminu ACERT B2, proszone są o podejście do testu diagnostycznego na przełomie września i października.
Test z j. angielskiego będzie umieszczony na platformie LeON PW. Gdy studenci zostaną dopisani do kursu ‘Test diagnostyczny’, otrzymają taką informację.
Informacje o podziale na grupy pojawią się w USOS-ie po wykonaniu przez Państwa testu diagnostycznego. Zostaną Państwo zapisani przez Studium na lektorat w systemie USOS i nie będą musieli Państwo zapisywać się samodzielnie.
Osoby, które POSIADAJĄ certyfikat zwalniający z egzaminu ACERT B2 - NIE podchodzą do testu poziomującego oraz proszone są o pilne zgłoszenie się do pani mgr Małgorzaty Wujec malgorzata.wujec@pw.edu.pl ze skanem certyfikatu oraz – po jego akceptacji – zapisanie się przez USOS na 60 godzin języków obcych po B2 - w ramach oferty SJO. Zapisy na zajęcia po B2 odbywają się przez USOS od 25.09, godz. 7.30. Decyduje kolejność zgłoszeń. Szczegółowe informacje: https://www.sjo.pw.edu.pl/student/na-biezaco/zapisy-na-zajecia/ (w stosownej zakładce).
Certyfikaty, które składali Państwo przy rekrutacji nie są przekazywane do Studium Języków Obcych, a instrukcja dotycząca, które certyfikaty zwalniają z egzaminu i forma zaliczenia znajduje się tutaj: https://www.sjo.pw.edu.pl/egzaminy/inne/uznawane-certyfikaty-zewnetrzne/.
Wszyscy studenci WAPW zgodnie z programem studiów powinni zaliczyć 180 godzin języka obcego w ciągu pierwszych 3 semestrów – po 60 godzin w semestrze.
Po zaliczeniu egzaminu B2 (również certyfikatem) student chcąc zaliczyć swoje godziny językowe z programu studiów będzie korzystać z lektoratów z j. angielskiego powyżej poziomu B2 oraz pełnej oferty innych języków niż j. angielski. Zapis student dokonuje samodzielnie w USOS w terminach rejestracji na lektoraty (od 25.09, godz. 7.30). Wszystkie informacje o zapisach znajdą Państwo na www.sjo.pw.edu.pl.
Student, który będzie chciał uczestniczyć w lektoracie przygotowującym do egzaminu B2, ale innego języka niż j. angielski, musi wykonać test z danego języka, dostępny na www.sjo.pw.edu.pl.
Legitymacja studencka - info dla I go roku
Szanowni Państwo,
Legitymacje studenckie są drukowane po zaksięgowaniu wpłaty na koncie PW, dlatego też ważne jest szybkie uregulowanie opłaty.
Opłatę w wysokości 22zł należy wpłacić na indywidualne konto bankowe podane ma koncie w USOSweb (zakładka Rozliczenia)
Zaświadczenie lekarskie od lekarza medycyny pracy należy złożyć w Dziekanacie, pok. 6 najpóźniej do 01.10.2025. Niedostarczenie zaświadczenia powoduje niedopuszczenie do zajęć dydaktycznych.
VI edycji projektu „Narodowa Reprezentacja Akademicka” 25/26
Informuję, że na stronie ministerstwa pod linkiem:https://www.gov.pl/web/nauka/narodowa-reprezentacja-akademicka-vi Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosił rozpoczęcie naboru zgłoszeń do kolejnej, VI edycji projektu „Narodowa Reprezentacja Akademicka” – na rok akademicki 2025/2026.
W przypadku chęci uczestnictwa w projekcie, proszę o mailowe zgłoszenie do dnia 08.09.2025 wraz z zaświadczeniem, potwierdzającym posiadanie przez studenta klasy upoważniającej do udziału w projekcie(więcej szczegółów w pkt. 3 w załączonym linku)
Szkolenie BHP
Szanowni Państwo,
Ostatnia szansa na zaliczenie OBOWIĄZKOWEGO SZKOLENIA BHP z roku 24/25 i wcześniej
Szkolenie można zaliczyć w dniach 08.09.2025 - 12.09.2025 na Platformie Leon
Więcej szczegółów: https://www.szkolenia.pw.edu.pl/Szkolenia-BHP/e-kurs-BHP-dla-studentow
W przypadku braku dostępu do szkolenia prośba o kontakt z Inspektoratem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy PW
Informacja o szkoleniu BHP dla studentów I-go zostanie zamieszczona w terminie późniejszym
Komunikat dotyczący zabrania prac, plansz, modeli etc.
Szanowni Państwo,
W terminie do 31.08.2025 prosimy o zabranie albo schowanie do WRS lub w uzgodnieniu z prowadzącymi do ich pokojów, pozostawionych w klubie, salach lub korytarzach swoich prac, plansz, modeli etc.
Po tym terminie wszystkie pozostawione prace zostaną wyrzucone!
ZAPISY na projekty semestr zimowy r.ak. 2025/2026
Szanowni Państwo,
Zapisy na projekty dla studentów studiów jednolitych magisterskich (sem.3,5,7,9,11), inżynierskich anglojęzycznych (sem.3,5) oraz dla 3 semestru studiów magisterskich II-go stopnia odbędą się wg następującego harmonogramu:
30.06.2025 godz.19.00 - 01.07.2025 godz.23.59 -> DEKLARACJA
02.07.2025 godz.19.00 - 03.07.2025 godz.23.59 -> WYBÓR GRUP
07.07.2025 godz.19.00 - 08.07.2025 godz.23.59 -> Giełda (dla chętnych)
Proszę pamiętać iż warunkiem wyboru grupy projektowej jest zadeklarowanie przedmiotu na etapie DEKLARACJA
Brak deklaracji skutkuje niemożnością wyboru grupy a ostatecznie brakiem zapisu na przedmiot.
Podczas etapu WYBÓR GRUP proszę utworzyć taką ilość zestawów/preferencji ile jest grup projektowych na zasadzie: 1 zestaw - grupa najbardziej pożądana, ostatni zestaw grupa najmniej pożądana.
Studenci, którzy w semestrze zimowym wyjeżdżają na wymianę (Erasmus, Detroit itp.) NIE ZAPISUJĄ się na projekty.
Zgodnie z informacją mailową, studenci którzy w zapisach na projekty w semestrze letnim zostali odrzuceni z grupy projektowej mają pierwszeństwo wyboru grupy w semestrze zimowym r.ak. 2025/2026 (szczegóły w mailu)
studia jednolite
studia mgr IIgo stopnia
Projekt architektoniczny 2 (duży obiekt złożonej użyteczności) - brak opisów
studia inżynierskie anglojęzyczne
Praktyka urbanistyczna 2025 ZAPISY
Szanowni Państwo,
Zapisy do grup z praktyki urbanistycznej rozpoczną się w środę 04.06.2025 o godz.15.00 i potrwają do 05.06.2025 godz.23.59.
Podczas zapisów będziecie Państwo mieli możliwość tworzenia zestawów wg swoich preferencji (zestaw1 jest grupą najbardziej pożądaną, kolejne zestawy już mniej).
Przydział do grup będzie losowy na podstawie złożonych preferencji.
Wyniki rejestracji widoczne w usoswebie w zakładce grupy zajęciowe w dniu 06.06.2025 po godz. 14.00
W dniach 09.06.2025 godz.15.00 - 10.06.2025 odbędzie się "giełda", w której można zamienić się miejscami.
Praktyka inwentaryzacyjna ZAPISY
Szanowni Państwo,
zapisy do grup z praktyki inwentaryzacyjnej rozpoczną się w poniedziałek 26.05.2025 o godz. 19.00 i potrwają do 29.05.2025 godz.23:59.
Obowiązuje zasada "kto pierwszy ten lepszy"
